Här har du nåt att läsa Toffe

Efter att ha suttit och läst min gamla blogg som jag hade när jag var 18-19 så kom jag på att en vän till mig, närmare bestämt Toffe, kommenterade att mitt förra inlägg inte kunde vara det sista i denna blogg. Som alltid är det denna filuriga människa som påpekar att det är dags för mig att blogga, antar att han saknar nåt att kunna driva med mig om sen.

Eftersom det är andra delen av terminen så håller jag och Lina på att skriva på vår C-uppsats. Även om "skriva" är lite att ta i, men forskar iaf. Vi forskar kring vilken roll användare på Flashback antar. Faktiskt väldigt intressant. Dock kommer vi bli/är redan beroende av detta forum med varierande, underhållande människor som har väldigt olika tankar om saker och ting.

Dagen såg ut som många dagar i mitt liv har sett ut; jag försover mig. Enda skillnaden mellan nu och då är att Lina alltid kommer och väcker mig nu. Hon vet (och jag vet att hon vet) att jag har försovit mig varje gång det plingar och det tar lite extra tid för mig att öppna dörren. Men med skam i kroppen och avsky för att bli påkommen att ha försovit mig försöker jag ändå bli klar snabbt.
Sedan spenderades dagen på skolan med att läsa uppsatser, artiklar och skumma igenom Flashback. Men det var svårt att koncentrera sig när man vet att CSN kommer imorgon och det betyder så mycket som; lunch på Costas (!!) och sedan shopping.. Måste hitta något fint att ha på mig på fredagens tacksittning från ettorna till tvåorna (ja, jag och Lina passar in perfekt där som tredjeårsstudenter).

Efter skolan har jag gjort lite nytta.. skrattat åt alla arga lappar som hänger uppe i korridoren, gjort middag, diskat, läst en uppsats och.. mja. Tycker det är mer än tillräckligt för att vara jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback